<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/plusone.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d6028754869050622947\x26blogName\x3dHoney+Apple+Pie\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttp://honeyapplepie.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://honeyapplepie.blogspot.com/\x26vt\x3d7898433726075652491', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>
bonjour ~

Senang betul kena tipu.
written on 5.06.2011 @ 8:08 PM ✈

Heyy Peeps.

Soalan untuk kau.


" Sekarang ni memang zaman tipu-tipu eh? "


 Ha, jawab-jawab. TERkial-kial korang. Ceitt. Tipu orang pandai. Tapi bila orang kenakan kau buat muka BENGANG tahap ayam jantan berak kapur.

 Ya, sememangnya aku ni jenis sunang <susah+senang> ditipu KOT. Tah, ikut keadaan. Agak orang ni rapat dengan aku, aku percaya dan begitulah sebaliknya. Dan memang sangat BENGANG kalau orang yang kita rapat tu tipu kita.

 Sangat lah TIPU. Kalau muka korang korang tak BENGANG time korang ketipuan ditipukan dan menipukan (EH)? Lainlah korang ni jenis muka tembok. Kan? Lalala~

 Aku kira-kira aku dah kena tipu 2 kali. Oh ya, aku lupa. Aku cakap pasal orang tipu berkenaan video hantu.

 Korang memang dah masak. Orang tipu selaunya tajuk video tu like....

Cerita Sedih.
Cerita Lawak.
Video Panas TanahAir.


....... dan sebagainyaa. Mesti muka korang cuak gila masa benda tu muncul. Haha. Dan ini membuatkan aku teringat kejadian *ceh* yang menimpa kakak aku. Sini-sini aku cerita.

Masa benda tu muncul
Kakak aku jerit, sambil berlari ke dapur. Dalam keadaan menangis tak tentu pasal. Umi tengah basuh pinggan. Mak aku dengar la suara-suara yang agak menjengkelkan. Mak aku tanya, kakak aku nangis je. Tak jawab. Mak aku nampak la benda hodoh tu. Seperti yang mak kusangka. Then, umi mengalihkan pandangan skrin menghala dinding dan memperlahankan volume.

Selepas Itu....
Mak aku panggil kakak aku suruh tutup, dan cakap yang laptop tu dah diperlahankan volume dan dah 'terbalikkan' laptop. Kakak aku still nangis. Umi aku kata yang kalau dia tak berani tutup jangan pakai laptop lagi. Kakak aku yang time tu takut gila, mengiyakan je. Padahal sekarang masih pakai. Ceitt.

Then..
Mak aku mengambil langkah inasiatif mematikan bateri lappy, dan tunggu je sampai bateri habis. Nanti lappy tertutup sendiri la kan? Lepas dah hitam, aku pun 'on' balik.

Kemudian.
Lepas dah on, aku dari jauh nampak macam kepala tau. Aku rasa menatang tu. Then aku biar je. Takut pulak aku. Dan aku biarkan, sampai esok.... Nampak menatang tu mungkin sebab cara tutup laptop tak betul. Jadi lappy save apa yang kita tak tutup. Like resuming windows kot.

Esok.
Ayah aku pergi kerja. Mak aku keluar gi mana ntah. Aku tanya la ayah aku, semalam siapa yang tutup laptop. Ayah aku jawab baba lah. Aku tanya lagi, ada nampak menatang tu tak? Ayah aku kata ada. Then ayah aku tanya kenapa. Aku jawab, ada orang nak kenakan Fatin.

 Haha, gila lawakss. Kami sekeluarga memang tak selalu, eh bukan tak selalu memang tak pernah pun tengok cerita menatang hodoh tu. Kalau ada iklan je tu pun tutup muka pakai bantal, haha bagus betul.

 Hari tu jugak aku tanya kakak aku kenapa semalam. Aku taktau apa-apa coz time tu aku tengah mandi...

Aku : Asal semalam?
Sis : Apa? Pasal menatang tu?
Aku : Yelah.
Sis : Aku bukak link. Tiba-tiba je keluar menatang tu.
Aku : Oh, haha. Orang kenakan kau?
Sis : Taklah, aku je yang gatal tangan gi bukak.
Aku : Tadi aku pi citer kat baba yang ada orang usik kau. Aku pun pernah kena gak. Konon la tajuk video tu   cerita sedih. Tipu sungguh. Tajuk video kau apa?


 Part yang aku takboleh tahan ialah part ni, kau nak tau apa tajuk nya?

Sis : Tajuk dia, " LISA SURIHANI JATUH DI ATAS PENTAS, TULAH PAKAI BAJU PELIK-PELIK LAGI KAN DAH JATUH BUAT MALU JE.


 Gila lawaks der. Aku taktau apa punya panjang tajuk dia. Tapi ni la apa yang kakak aku ceritakan. Mungkin sebab niat takbaik kakak aku nak tengok orang jatuh. Ha, kan dah kena balasan. Kuikuikui.

 So korang yang menakutkan orang dapat apa? Nasik? Mee? Kek? Dapat penampar ada la. Tupun kalau dah memang rezeki orang yang menakutkan tu ada kat depan mata. Waa, buatlah dia macam anak patung.

 Cabutkan tangan, kaki dia. Baring, bangunkan dia biar mata dia rosak. Haha. Ok, masuk anak patung pulak. Nasib baik tak masuk mainan masak-masak. Fine, tak lawak..

P/S : Hari ni tak berapa okey so, TERasa macam nak buat cerita skema lah. xPP.

Labels: ,


0 comment[s] | back to top






© 2012 - Layout created by Afeeqah.
Do you know ? Honesty is the best policy in life