おはようございます
Saya dapat kawan baru.
posted by Mirza^Husna 10:27 PM 0 comments
Assalamualaikum haihellow uolssss~ ;D

2 Ramadhan 1432H

Menu Berbuka ;
Sup apende ntah
Kuih Keria yang dibelah dua + Kuih Lapis gedabak
Susu kotak Dutchlady macam biasa

3 Ramadhan 1432H

Menu Sahur ;
Murtabak yang saya takmakan semalam
Sup apende ntah lagi ada baki
Dutchlady baki semalam

Menu Berbuka ;
Nasi Lemak spesial mueheheh
Tropicana Anggur
Bubur caca cucu cici nenek




Ok, hari ni kat kelas saya ada budak baru. Dia perempuan lahh hoi. Sekolah kat mana takpayah lah cakap bukan masuk periksa ke kan. Dan harini ada masa ustaz J hihihi. Waktu ustaz masuk semua terbongkang tido macam biawak nak beranak. Letih sangat berpuasa kot.

  Wehh, biawak beranak ke bertelur? Dan biawak tu mende? Tak kisahlah, kisah biawak tolak tepi. So, masa  Ustaz J masuk ustaz tak ajar sebab masa pon tinggal sikit. Jadi saya dengan Atul tadarus Qur'an sambil berbual dengan Ustaz.

Kiteorang kira kamceng jugak ah dengan Ustaz J.

  Sampai waktu tu semua dah keluar pi solat. Tinggal kiteorang dengan yang takboleh solat je. Perbualan seperti berikut ;

Ustaz ; Kelas awak ada kelas baru eh? Dia tinggal mana? Dulu sekolah mana?
Atul + Saya ; Tettt dulu sekolah tuttttttt~
Ustaz ; Ish kenapa dia pindah sini? Mesti ada masalah awak berdua kena sisat tau.
Atul ; Kat sekolah dia dah penuh sangat. Dah tak terima pelajar lagi kot.
Ustaz ; Hah, tulah awak kena tanya, siasat.


Aku dengan Atul macam er apa ustaz merepek ni muahaha. Lepas ustaz cakap macam tu saya balas ;


Saya ; Mungkin dia nak tukar hidup dia ke arah yang lebih baik ....

Semua ketawa. Aku tak pasti apa yang lawak, tapi ape ape jelahh

Ustaz ; Alahh, awak ni memandai. Tanya la dia siasat. Awak kena tau tu kan kawan sekelas awak. Dia tinggal kat mana, nama ayah mak dia siapa, befday bila *lalalalala saya dah tak ingat*

Saya + Atul ; Ustaz ni, kita hendaklah jangan menjaga tepi kain orang. Takbaik tau jadi busybody. Baik baca Qur'an cecehhhh.

Ustaz ; Itu namanya ambil berat tau tak?


----------------------------------


  Tu aje part yang aku rasa best. Mood bulan puasa tak berapa nak betul, benda tak lawak pun gelak macam lawak sangat la tu. 

 Dan Ustaz J caring gila kan? Comel pulak saya tengok :)  Orang kata tua-tua makin penyayang. Hihihi ouch ouch sweetnya. Tak sabar nak tua. Hihi *tepoktepoktangan*

Ops, hehe. Saya rasa terlalu awal untuk memikirkannya. Asal aku cakap gaya makcikmakcik weh? Hahah macam nak gelak gulingguling rasa.

K lahh, saya ngantuk, entry ni saya taip waktu 3 Ramadhan tapi tak publish publish haha. Kbye thanks :)

Labels: ,

design by Wanaseoby